Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2010

10 ταξίδια για το '10


Επειδή μέρες που είναι ακόμη κι εμείς που αντιστεκόμαστε στη μόδα της «λίστας» κάνουμε έστω και μερικές νοερές υποσημειώσεις με σχέδια για τη νέα χρονιά, σκεφτήκαμε φέτος να πάμε το ταξιδιωτικό τους κομμάτι ένα βήμα παραπέρα: να μην υποσχεθούμε στον εαυτό μας μόνο πόσα ταξίδια θα κάνουμε, αλλά και πού. Και με την ευκαιρία, να ρίξουμε μια ματιά στις τάσεις που διαμορφώνονται στην ταξιδιωτική βιομηχανία, από οικονομικούς, πολιτικούς, πολιτιστικούς και άλλους παράγοντες. Όχι γιατί χρειαζόμαστε αφορμές για τα ταξίδια μας. Αλλά γιατί κάποιες φορές χρειαζόμαστε την έμπνευση –και κάποιες άλλες τις ευκαιρίες που προκύπτουν.

Ισλανδία
Μερικά από τα καλύτερα φυσικά τοπία της Γηραιάς Ηπείρου, επιβλητικοί καταρράκτες, fjords που κόβουν την ανάσα, ηφαιστειακά πετρώματα, θερμές πηγές που καταλήγουν σε καταγάλανες λίμνες, και μια από τις πλέον παραμυθένιες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, το Ρέικιαβικ, κατέτασσαν πάντοτε την Ισλανδία στις πρώτες θέσεις της λίστας με τα ταξίδια που ονειρευόμαστε να κάνουμε. Το πιο απομονωμένο κομμάτι της ευρωπαϊκής γης, όμως, παρέμενε όνειρο, κυρίως λόγω του κόστους, που καθιστούσε το ταξίδι απαγορευτικό.
Αυτά μέχρι πέρυσι. Μετά την κατάρρευση του νομίσματός της, της ισλανδικής κορώνας, η Ισλανδία πέρασε μια σύντομη «περίοδο πανικού» και ανέκαμψε ταχύτατα, με την καλλιτεχνική σκηνή της να γνωρίζει μια νέα περίοδο ακμής και τον τουρισμό της να χτυπάει το ένα limit up μετά το άλλο, εξασφαλίζοντάς της τα θεμέλια για να ξαναχτίσει τη δυνατή οικονομία της από την αρχή. Θα λείψετε εσείς από τέτοιο πανηγύρι;
Πώς; Δυστυχώς, όχι απευθείας. Από Παρίσι, Βαρκελώνη, Βερολίνο ή Λονδίνο –στα οποία φτάνουμε με τις γνωστές και μη εξαιρετέες easyJet, Vueling, ClickAir και Aegean– με την low cost Iceland Express. Εναλλακτικά, από Κολωνία με την German Wings. Υπολογίστε από 300 μέχρι 450 ευρώ, ανάλογα με τα δρομολόγια και τις ημερομηνίες που θα επιλέξετε.

Νότια Αφρική
Η μεγαλύτερη γιορτή του ποδοσφαίρου είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα γεγονότα που θα μας απασχολήσουν μέσα στο 2010 –και η πανηγυρική επιστροφή της Εθνικής Ελλάδος σε αυτό ένας από τους βασικότερους λόγους. Κοσμοπολίτικη, με ανέγγιχτα φυσικά τοπία πέρα από κάθε φαντασία, απέραντες αμμουδιές που βρέχονται από εξωτικά τιρκουάζ νερά, και τον παλμό της να χτυπάει στο γοητευτικά τυχοδιωκτικό Γιοχάνεσμπουργκ, η Νότια Αφρική δεν έχει άδικα κατακτήσει τις καρδιές των ταξιδιωτών που πήραν τη… γενναία απόφαση να την επισκεφθούν, από τα «δύσκολα» χρόνια της μέχρι σήμερα.
Στα «οπωσδήποτε» σημειώστε το τελεφερίκ που θα σας ανεβάσει στην κορυφή του Table Mountain National Park νωρίς το πρωί για πανοραμική θέα στην απεραντοσύνη του γύρω φυσικού τοπίου, την παρατήρηση άγριας ζωής –πολύ πιο ενδιαφέρουσα απ’ ότι ακούγεται– στο μεγαλύτερο και πάρκο της χώρας, το Kruger National Park, και το surfing σε κάποια από τις παγκοσμίου φήμης παραλίες της χώρας –οι Jeffreys Bay και Plettenberg Bay είναι δύο από τις καλύτερες επιλογές.
Πώς; Με την Air France στο Γιοχάνεσμπουργκ μέσω Παρισιού από 2758€ μετ’ επιστροφής και φόρων, ή με την Etihad Airways μέσω Άμπου Ντάμπι από 1.374€. Από Αθήνα για Cape Town με την Etihad Airways μέσω Abu Dhabi από με 1396€ και με την Air France μέσω Παρισιού από 2358€.

Βοσνία Ερζεγοβίνη
Η Κροατία πήρε το δρόμο της ήδη από τις αρχές της δεκαετίας, πρώτη απ’ όλες τις χώρες που γέννησε η διασπασμένη Γιουγκοσλαβία, με τον τίτλο της «νέας Ελλάδας» που της έδωσαν τα νησιά της και το Conde Nast Traveller υπό μάλης. Η Σλοβενία επένδυσε αμέσως μετά στον χειμερινό τουρισμό και βγήκε κερδισμένη. Το Μαυροβούνιο προώθησε έξυπνα τα καζίνο και τις μαρίνες του, κερδίζοντας το 2006 τον τίτλο του Μόντε Κάρλο των Βαλκανίων. Το 2010 ανήκει δικαιωματικά στο πιο πληγωμένο από τον πόλεμο παιδί της μαμάς Γιουγκοσλαβίας, τη Βοσνία.
Από το young at heart Σαράγιεβο, με τους δρόμους του που σε ταξιδεύουν στην ιστορία μιας ολόκληρης ηπείρου σε λίγα μόνο λεπτά και την καλλιτεχνική του κλίση που μετατρέπει κάθε μέρα και κάθε νύχτα σε γιορτή, μέχρι το παραμυθένιο Μόσταρ, που ξανάχτισε την ιστορική του γέφυρα κι έχει κάθε λόγο να γιορτάζει, κι από εκεί στα συγκλονιστικά φυσικά τοπία που σύντομα θα είναι πλήρως προσβάσιμα –προς το παρόν χρειάζεστε συνοδό-ξεναγό από κάποιο γραφείο που διοργανώνει εξορμήσεις στη φύση, καθότι δεν έχουν αφαιρεθεί όλες οι νάρκες– η Βοσνία Ερζεγοβίνη είναι μια χώρα ανακάλυψη. Αν δεν πειστήκατε ακόμη, προσθέστε την απλώς ασυναγώνιστη κουζίνα –η χαρά του κρεατοφάγου–, το εξαιρετικά χαμηλό κόστος ζωής και τους υπέροχους ανθρώπους της, που αν ακούσετε προσεκτικά θα σας διηγηθούν ιστορίες που θα σας αλλάξουν τη ζωή, και… έχετε ήδη κλείσει εισιτήρια.
Πώς; Απευθείας πτήσεις δυστυχώς δεν υπάρχουν. Με ενδιάμεσο σταθμό, θα πετάξετε με τη Lufthansa μέσω Μονάχου από 297 ευρώ μετ’ επιστροφής και φόρων, με την Austrian μέσω Βιέννης από 360 ευρώ ή με την Olympic Air, σε συνεργασία με την JAT μέσω Βελιγραδίου από 500 ευρώ. Η οικονομικότερη επιλογή σας έχει ως εξής: πτήση Αθήνα – Ντίσελντορφ (με Aegean, από 200 ευρώ), τραίνο Ντίσελντορφ – Κολωνία (μην τρομάζετε, 9 ευρώ για μόλις 20 λεπτά ταξιδιού) και πτήση Κολωνία – Σαράγεβο (με Germanwings, από 70 ευρώ μετ’ επιστροφής, φόρων κλπ). Εναλλακτικά, μπορείτε να οδηγήσετε. Το Σαράγιεβο απέχει 1.473 χιλιόμετρα από την Αθήνα. Η καλύτερη (και συντομότερη) διαδρομή είναι Καστοριά – Κρυσταλλοπηγή – Pogradec (Αλβανία) – Skhodra (Αλβανία) – Budva (Μαυροβούνιο) – Kotor (Μαυροβούνιο) – Dubrovnik (Κροατία) – Mostar (Βοσνία) – Σαράγιεβο.

Μεγάλη Βρετανία
Με τη λίρα να βρίσκεται εδώ και λίγους μήνες σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα σε σχέση με το ευρώ, το Ηνωμένο Βασίλειο κερδίζει επάξια μια θέση στη λίστα με τους must προορισμούς του 2010. Πάμε άλλη μία (επίσκεψη) με απ’ όλα; Shopping στα one of a kind λονδρέζικα malls, overdose τεχνών στο Fringe του Εδιμβούργου, whiskey tasting στα Highlands της Σκωτίας, sightseeing στο κουκλίστικο Bath, εσωτεριστικές αναζητήσεις κι ακόμη περισσότερο sightseeing στο Stonehenge, live gigs και rock till you drop στο Μάντσεστερ, σκι και snowboard στο Snowdonia στην Ουαλία, απόλυτη εμπειρία roller coaster στο Alton Towers.
Πώς; Πάμφθηνα για Λονδίνο και Μάντσεστερ με easyJet, Olympic Air και Aegean. Επίσης, με British Airways –οι προσφορές της οποίας τον τελευταίο καιρό μας έχουν εκπλήξει ευχάριστα. Αναλόγως πόσο καλό προγραμματισμό θα κάνετε –ήτοι πόσο έγκαιρα θα κλείσετε τα εισιτήρια– η τιμή τους μπορεί να πέσει έως και στα 80 ευρώ, επιστροφής και φόρων περιλαμβανομένων.

Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Τα προσέξατε κι εσείς, εκείνα τα ψήγματα ανησυχίας που διέτρεξαν τη ραχοκοκαλιά του πλανήτη για το Ντουμπάι πριν από λίγο καιρό; Θεωρίες ακούστηκαν –κι εξακολουθούν να ακούγονται, παρά το γεγονός ότι το «αδελφό εμιράτο» Άμπου Ντάμπι έσπευσε σε βοήθεια για να προλάβει τα χειρότερα– πολλές, κι η αλήθεια βρίσκεται σίγουρα κάπου ανάμεσα στην καταστροφολογία και τον πλήρη εφησυχασμό. Το μόνο σίγουρο είναι πως το μυθικό εκείνο μέρος που χτίζει παλάτια –και παγοδρόμια, και shopping malls– στην άμμο της ερήμου είναι τώρα, που ο αρχικός παροξυσμός μετριάστηκε κι ο ουρανός έπιασε να είναι το κατά τι άπληστο όριο, πιο «τώρα» από ποτέ.
Ασύλληπτη πολυτέλεια, απέραντα shopping malls, ένα ολόλευκο χιονοδρομικό κέντρο στο μέσον της ερήμου, τεχνητά νησιά σε σχήμα φοινικιάς, το μοναδικό 7άστερο ξενοδοχείο του πλανήτη και gourmet δημιουργίες στα πολυτελέστερα εστιατόρια του κόσμου είναι μερικά μόνο από τα προνόμια που θα απολαύσετε ως ταξιδιώτες στο Ντουμπάι. Μετά, είναι και το Άμπου Ντάμπι. Ο προσγειωμένος «μεγάλος αδελφός», που πληρώνει κατά καιρούς τα σπασμένα του μικρού, αρέσκεται εξίσου στην πολυτέλεια και τη λάμψη, αν και κρατά χαμηλότερο προφίλ, τιμά την οικογενειακή παράδοση –την αραβική θρησκεία και πολιτιστική κληρονομιά– και κακομαθαίνει τους επισκέπτες του σε επίσης απαστράπτοντα ξενοδοχεία, εστιατόρια και εμπορικά κέντρα.
Πώς; Με τη low cost Air Arabia για Σαρζά –αν αναρωτιέστε τι είναι αυτό, πρόκειται για το εμιράτο δίπλα στο Ντουμπάι, περί τα 15 λεπτά απόσταση– σε τιμές που ξεκινούν από τα 250 ευρώ μετ’ επιστροφής και φόρων, ή με τις glamorous Emirates και Gulf Air για Ντουμπάι και Άμπου Ντάμπι αντίστοιχα. Υπολογίστε περί τα 300 ευρώ μετ’ επιστροφής και φόρων.

Βουλγαρία
Η πιο αργά αλλά και πιο σταθερά ανερχόμενη βαλκανική χώρα, η Βουλγαρία πέρασε δεκαετίες ολόκληρες στη σκιά των γιγάντων του τουρισμού που την περικυκλώνουν, με την υπόληψη της low budget εναλλακτικής τους να τη βαραίνει αντί να την «ανεβάζει». Μέχρι τώρα. Που πήρε επιτέλους την απόφαση να παίξει σωστά τα δυνατά χαρτιά της, τις κοσμοπολίτικες παραλίες της, τις hip πόλεις της που πιστές σε ένα αυθεντικά βαλκανικό lifestyle δεν κοιμούνται ποτέ, τα «ηλιόλουστα αν και χιονισμένα» χιονοδρομικά της και τη συσκευασία του low budget που τα περικλείει όλα αυτά. Το 2010 είναι η καλύτερη χρονιά για να τα (επαν)ανακαλύψετε όλα αυτά –γιατί το μυστικό έχει αρχίσει να διαρρέει και το ’11 η Βουλγαρία θα είναι «η νέα Κροατία» που το ’05 ήταν «η νέα Ελλάδα», κι αυτό δε θα ήταν κακό αν δε συμπεριλάμβανε και τις τιμές.
Πώς; Αν όχι οδικώς, με την Olympic Air, την Aegean ή τη Bulgarian Air για Σόφια –από 80 έως 150 ευρώ μετ’ επιστροφής και φόρων, ανάλογα με την περίοδο που θα ταξιδέψετε και τον προγραμματισμό σας.

Ταϊλάνδη
Ένας εκ των δημοφιλέστερων ταξιδιωτικών προορισμών για τους εξ Ελλάδος ορμώμενους εραστές των εξωτικών ταξιδιών, η Ταϊλάνδη διαθέτει μερικές από τις καλύτερες παραλίες του κόσμου, με τα τιρκουάζ νερά του Ινδικού να χαϊδεύουν απαλά την ανοιχτόχρωμη άμμο. Ακτές χιλιοφωτογραφημένες, που τις έχετε θαυμάσει σε χολιγουντιανά blockbuster, και που ακόμα κι αν δεν τις έχετε δει από κοντά, τις έχετε σίγουρα ονειρευτεί.
Δεν είναι, όμως, μόνο οι παραλίες: μακραίωνη ιστορία και ολοζώντανη πολιτιστική κληρονομιά, full moon parties, γαστριμαργικές απολαύσεις με κύριο συστατικό το θαλάσσιο πλούτο του Ινδικού, φιλοξενία αυθεντική ως αναπόσπαστο κομμάτι της τοπικής κουλτούρας κι ένας λαός που ξεχειλίζει θετική ενέργεια είναι τα δυνατά χαρτιά που ρίχνει πάντα στο τραπέζι της ταξιδιωτικής βιομηχανίας η Ταϊλάνδη –κι όσο τα έχει, εξακολουθεί να κερδίζει. Σε πείσμα της κάμψης του τουρισμού που προκάλεσαν πραξικοπήματα και επεισόδια στις αρχές του 2009, οι τουριστικές επιχειρήσεις της χώρας ρίχνουν κι άλλο τις ήδη χαμηλές τιμές τους και αισιοδοξούν για το 2010. Καιρός να (ξανα)πάμε.
Πώς; Απευθείας με την Thai, με την Emirates μέσω Ντουμπάι, την Qatar μέσω Doha ή την Egypt Air μέσω Καΐρου. Υπολογίστε περί τα 600 ευρώ μετ’ επιστροφής και φόρων.

Κούβα
Δεν αποτελεί νέο ότι το τελευταίο προπύργιο του υπαρκτού σοσιαλισμού στον πλανήτη είναι αυτή τη στιγμή ένα καζάνι που βράζει. Ο Ραούλ Κάστρο έχει αναλάβει πλήρως την εξουσία, εκχωρώντας στους πολίτες δικαιώματα κι ελευθερίες που μέχρι πρότινος δεν είχαν, κι αλλάζοντας με αργά αλλά σταθερά βήματα τον τρόπο ζωής τους, ο Ομπάμα έχει κάνει εμμέσως πλην σαφώς γνωστές τις προθέσεις του να καθίσει την πατρίδα του μετά από μισό αιώνα ανελέητου εμπάργκο στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, κι οι πάσης φύσεως αλλαγές έχουν δρομολογηθεί. Το αν θα γίνουν για καλό ή όχι μένει να το δούμε. Αυτό που ξέρουμε σίγουρα από τώρα είναι πως κάθε χώρα σε μεταβατικό στάδιο, κάθε μέρος στο μεταίχμιο της αλλαγής και κάθε τόπος έτοιμος να γυρίσει μια σελίδα στην ιστορία του είναι σίγουρα ένας προορισμός εξαιρετικά ενδιαφέρων.
Γι’ αυτό η Κούβα είναι «τώρα» προορισμός για το 2010. Τα προηγούμενα χρόνια, ήταν απλά για την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της, τη συγκλονιστική κουζίνα της, το αυθεντικό feeling μιας από τις λίγες χώρες της Καραϊβικής που δε μοιάζουν φτιαγμένες αποκλειστικά για τουριστική κατανάλωση, το λαό της που παρέδιδε δωρεάν ταχύρυθμα μαθήματα ζωής και την κουλτούρα του, που ήταν ικανή να μας αλλάξει γνώμη για τα πάντα –από τα πολιτικά συστήματα μέχρι τον ορισμό της ευτυχίας. Α, και τα πανέμορφα τοπία της, και τις εξωτικές παραλίες και το τροπικό κλίμα της –που θα μείνουν πάντα εκεί, όσες αλλαγές κι αν περάσουν από πάνω τους.
Πώς; Με την Air France μέσω Παρισιού ή την Iberia μέσω Μαδρίτης. Θεωρείστε ευκαιρία οποιαδήποτε τιμή κάτω από 1.000 ευρώ.

Κένυα
Υπάρχουν δύο εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους εικόνες που γεννιούνται στο μυαλό διαφορετικών ανθρώπων όταν μιλάμε για «εξωτικά ταξίδια». Η πρώτη είναι η λευκή αμμουδιά με τους φοίνικες και τα τιρκουάζ νερά, με ή χωρίς τα κοκτέιλ τροπικών φρούτων ακουμπισμένα δίπλα στη σαιζ λονγκ κάποιου glamorous resort. Η δεύτερη είναι ο πορτοκαλί ουρανός του ηλιοβασιλέματος πάνω από τη σαβάνα, με soundtrack τις φωνές εξωτικών πουλιών. Αυτή η δεύτερη είναι η Κένυα. Εξωτική αλλά «δύσκολη», φτωχική αλλά περήφανη, υποσαχάρια κι όμως τουριστική.
Έχοντας δει τον τουρισμό της να κάμπτεται από τις μετεκλογικές ταραχές του 2008, η αφρικανική χώρα αναγκάστηκε να καταβάλλει τεράστιες προσπάθειες για να ανακτήσει την εισροή συναλλάγματος που έχει ανάγκη, ρίχνοντας τις τιμές της και δημιουργώντας δελεαστικά πακέτα που περιελάμβαναν πτήσεις, διαμονή και σαφάρι –ήτοι, παρατήρηση άγριων ζώων και ξεναγήσεις στα ανέγγιχτα φυσικά τοπία της, με πρώτο και δημοφιλέστερο το Εθνικό Πάρκο Tsavo, που θεωρείται το καλύτερο σημείο για παρατήρηση ελεφάντων, λιονταριών και άλλων άγριων ζώων στην Αφρική. Το 2010 είναι η χρονιά που θα δικαιώσει τις προσπάθειες αυτές.
Πώς; Με την British Airways μέσω Λονδίνου, την Qatar μέσω Ντόχα ή την Emirates μέσω Ντουμπάι στο Ναϊρόμπι –από 600, 700 ή 750 ευρώ αντίστοιχα.

Μεξικό
Μία από τις δημοφιλέστερες «πύλες εισόδου» για τη Λατινική Αμερική, το Μεξικό ήταν πάντα ψηλά στη λίστα με τα αγαπημένα τόσο των budget travelers που ξεκινούσαν με ένα σακίδιο στην πλάτη να κάνουν το γύρο της ηπείρου όσο και για τους bon viveurs που ήθελαν κουλτούρα και ιστορία δίπλα στο πεντάστερο resort τους. Γεγονός είναι ότι το Μεξικό έχει τα πάντα: ολοζώντανη κουλτούρα, επιβλητικά μνημεία του χαμένου πολιτισμού των Μάγιας, εξωτικές παραλίες, κουζίνα που δε συγκρίνεται με καμία στον κόσμο, μεγαλουπόλεις και ζούγκλες, μουσεία και νυχτερινή ζωή.
Με το δολάριο να σημειώνει το 2009 limit up έναντι του πέσο, φτάνοντας το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 15 χρόνων, το ταξίδι στο Μεξικό είναι πλέον ακόμη οικονομικότερο. Το 2010 θα είναι αναμφισβήτητα μία από τις καλύτερες χρονιές για τον τουρισμό της κεντροαμερικανικής χώρας.
Πώς; Με την Iberia μέσω Μαδρίτης, την Air France μέσω Παρισιού ή την KLM μέσω Άμστερνταμ. Υπολογίστε περίπου 700 ευρώ μετ’ επιστροφής και φόρων.

http://www.in2life.gr/escape/destinations/articles/176730/article.aspx?singlepage=1

Δεν υπάρχουν σχόλια: