Δευτέρα 19 Μαΐου 2008

Μουσική διαδρομή: από την εφηβεία στο πανεπιστήμιο


Οι «μικροί» (Α’-Β’ Γυμνασίου)
Ενδιαφέροντα: φίλοι, φλερτάκια, τεχνολογία, μουσική, μόδα, σπορ, ποδόσφαιρο.
Διασκέδαση: PC, chat με φίλους, PC games, download μουσικής-videoclips, βόλτες / καφέ, Goody’s, cinema, ποδόσφαιρο / μπάσκετ.
Προβληματισμοί: αδρανείς καθηγητές στο σχολείο, μειονότητες (ΕΜΟ).
Στόχοι: «να τελειώσω το διάβασμα να πάω να παίξω PC», αόριστοι και «κλισέ» επαγγελματικοί στόχοι.

Οι «μεγάλοι» (Α’-Β’ Λυκείου)
Ενδιαφέροντα: φίλοι, φλερτ, μουσική, μόδα, σπορ, χορός, τεχνολογία, ψώνια / ρούχα.
Διασκέδαση: βόλτες / καφέ, Internet, downloads, youtube / MSN, παιχνίδια, cinema, σπίτια φίλων.
Προβληματισμοί: παιδεία (αδιαφορία καθηγητών/φορέων), επαγγελματική αποκατάσταση, εγκληματικότητα / ασφάλεια, γάμος / οικογένεια, μειονότητες (ΕΜΟ).
Στόχοι: επιτυχία στο άλλο φύλο, ατομική προβολή και επιβεβαίωση από τον περίγυρο, φροντιστήριο / πανελλήνιες, πανεπιστήμιο / σπουδές, μη αποκρυσταλλωμένοι επαγγελματικοί στόχοι.

Οι «ωραίοι» (φοιτητές)
Ενδιαφέροντα: μουσική, ταινίες dvd / κινηματογράφος, τεχνολογία, αθλητικά, εκδρομές / ταξίδια, μόδα / ντύσιμο, εμφάνιση / ομορφιά, η παρέα, η σχέση.
Διασκέδαση: για καφέ, σε bar, σε club, στα μπουζούκια, για χορό, για φαγητό, σινεμά, θέατρο, συναυλίες, εκδρομές, σπίτια φίλων, dvd, chat / mail, facebook, myspace, downloads, youtube.
Προβληματισμοί: επαγγελματική αποκατάσταση, δημόσιος ή ιδιωτικός τομέας;, ανασφάλεια / άγχος (φόβοι), εγκληματικότητα, αβεβαιότητα: «τίποτα δεν είναι σίγουρο».
Στόχοι: να ζουν & να περνούν καλά, να έχουν όσες περισσότερες εμπειρίες μπορούν, πτυχίο / σπουδές / μεταπτυχιακά, να βρουν δουλειά, αναζήτηση ταυτότητας.

Ο ρόλος της μουσικής: καλύπτει και τις τρεις ανάγκες της ανθρώπινης φύσης.
Πρακτικές: συντροφιά, τρόπος διασκέδασης, χόμπυ, ελεύθερος χρόνος, ενδιαφέρον.
Κοινωνικές: διαμορφώνει κοινωνικά «segments», δημιουργεί / ενισχύει φιλίες, καθοριστικό στοιχείο της διασκέδασης, αποτελεί στοιχείο έκφρασης & επικοινωνίας.
Ψυχολογικές: ανασύρει / διοχετεύει πλειάδα συναισθημάτων, φτιάχνει το κέφι, χαλαρώνει / ηρεμεί, φυγή / όνειρο / αναπόληση.

Μουσικές συνήθειες
Οι «μικροί»: όλες τις ώρες, ενίοτε στο διάβασμα. Παντού, στο σπίτι, στο δρόμο / ΜΜΜ, στο σχολείο. Από το κινητό, το PC, το ραδιόφωνο.
Οι «μεγάλοι» : όλες τις ώρες, κυρίως βράδυ, στο διάβασμα. Παντού, στο σπίτι, στο δρόμο / ΜΜΜ, στο σχολείο. Από το κινητό, το MP3, το ραδιόφωνο.
Οι «ωραίοι» : οποιαδήποτε ώρα. Στο σπίτι, έξω (καφέ/μπαρ), στις μετακινήσεις (αυτοκίνητο, ΜΜΜ). Από το Internet, το MP3, το ραδιόφωνο.

Η Μουσική: Οι Επιλογές / Προτιμήσεις
Οι «μικροί»: «ότι ακούνε οι φίλοι μου». Mainstream. Pop – ξένα, παροδικά / trendy, μεμονωμένα «hits».
Οι «μεγάλοι» : αναζήτηση / ψάξιμο. Alternative, σοφιστικέ, mainstream. Pop rock – ξένα, παροδικά / trendy, κλασικές αξίες, ελληνικά.
Οι «ωραίοι» : ποικιλία, «τα πάντα». Mainstream, alternative, σοφιστικέ. ΟΛΑ, ανάλογα τον χώρο & την στιγμή.

Η Μουσική: Καλλιτέχνες
Οι «μικροί»: Χατζηγιάννης, Νίνο, Enrique Iglessias, Greenday, Snoop Dog, Μακρής, Πλούταρχος, Avril Lavigne, Going Through.
Οι «μεγάλοι» : Χατζηγιάννης, Πλούταρχος, U2, Scorpions, Μητροπάνος, Olympians, Αλκίνοος Ιωαννίδης, Κατσιμίχας, Πυξ Λαξ, Queen, Beatles, Led Zeppelin.
Οι «ωραίοι» : Τερζής, Μητροπάνος, Μαρινέλλα, Μακρής, Scorpions, Αλεξίου, Αρβανιτάκη, Πρωτοψάλτη, Πυξ Λαξ, U2, Beatles, Queen.

Έρευνα: Focus Bari.

Δεν υπάρχουν σχόλια: